Caragiale despre români

16 Martie, 2009

o notă care nu pare la subiect, dar de fapt este, cumva:
am folosit textul scrisorii lui Caragiale către Vlahuță (îl puteți citi, e minunat, aici) pentru grafica de mai jos. E, practic, un joc vizual de-a textul.

Wordle: Caragiale about romanians

subiectul se leagă cumva de pesimismul meu à propos de capacitatea românilor de a se scoate afară din mlaştină, trăgându-se singuri de păr, ca Münchhausen.
De remarcat că cel mai des folosit cuvânt în textul lui Caragiale este „şi” – de departe.

actualizare, 7 iulie 2009:

am scos cuvintele de legatura, pentru o imagine mai interesanta, si am recreat grafica de mai sus. De data asta, Wordle a folosit alte culori si alta compozitie:

Wordle: caragiale despre romani (3)

2 Responses to “Caragiale despre români”

  1. Pinocchio Says:

    M-am jucat si eu cu wordle… am impresia ca orice ai scrie in limba romana, „si” este cuvintul cel mai frecvent. Ar trebui eliminat, impreuna cu toate cuvintele de legatura mai frecvente, abia atunci „norul” incepe sa devina interesant.

  2. horia Says:

    da, ai dreptate, e foarte probabil – in privinta lui „si”. Oricum, asta ar fi valabil in toate limbile, eliminarea cuvintelor de legatura pentru o grafica relevanta. Altfel, orice „nor” va fi format totdeauna din „si” „and” „or” etc.


Lasă un răspuns

